Site pictogram Colombiaans.nl

Deel 2: Op bezoek bij de aanstaande wereldkampioen, Colombia

globalsoccershop

De wekker gaat om 05.30. Mooie tijd om op te staan. Snel de laatste spullen pakken waarna de tocht richting Schiphol begint. In de trein richting de luchthaven tref ik Corné aan die mijn reisgenoot zal zijn tijdens ons korte bezoek aan Engeland en de aankomend wereldkampioen van vanavond. We gaan er voor het gemak gewoon maar van uit dat Colombia wereldkampioen wordt, waarom ook niet?

EasyJet is de operator van de vlucht en deze blijkt scherp op tijd te zijn vandaag. Hoewel andere vluchten van deze low-cost vervoerder minimaal een uur vertraagd zijn, vliegt die van ons gewoon op tijd richting Londen Gatwick.

Londen

Eenmaal in Londen aangekomen nemen we de ‘underground’ naar ons hotel. Nadat we de spullen hebben gedropt nemen we een Uber naar Piccadilly Circus waar we nog even de stad verkennen. We maken kennis met onze chauffeur David. Hij vraagt waar we vandaan komen.

‘We wonen in Nederland, maar ik kom uit Colombia’, antwoord ik trots. Taxi-chauffeur David glimlacht en zegt: “Thank you for beating France”. We liggen in een deuk en hebben gelijk vrienden gemaakt. David vertelt over zijn avonturen in Colombia, wat hij zo’n twintig jaar geleden heeft bezocht. ‘Bogotá en Medellín heb ik bezocht’, zegt hij trots. ‘Het leukste aan Colombia vond ik de mensen. Deze zijn zo vriendelijk en leuk’.

Na nog een tijdje over voetbal, het Nederlands elftal en Colombia gepraat te hebben, nemen we afscheid en hij wenst ons succes voor vanavond. We stappen uit en verkennen in vogelvlucht onder meer Piccadilly Circus, Regent Street en Oxford Street. Om 17.15 uur komen we uitgeput aan in het hotel, gaan wat uitrusten en ons klaarmaken voor de wedstrijd van vanvond in Craven Cottage.

We keren later nog terug met een sfeerimpressie in het stadion.

Bekijk de wedstrijd

De wedstrijd begint om 21.00 uur, Nederlandse tijd in Craven Cottage.

De wedstrijd kun je volgen op Ziggo Sport en wellicht Unibet.